Çeşitli hastalıkların tedavisine destek olmak için kullanılabilen ozon terapi, tamamlayıcı tıp tedavi yöntemlerinden biridir. Ozon gazının kullanılmasıyla gerçekleştirilen bu yöntemde saf ozonla saf oksijenin belirli bir ölçüde karıştırılması ile elde edilen tıbbi ozon kullanılır.

Son dönemlerde tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük ilgi gören ozon terapi yönteminde; ozon ile temizlenen kan hücreleri, bağışıklığın güçlenmesini ve metabolizmanın gençleşmesini böylece vücudun birçok hastalıktan korunmasını sağlarlar. Ozon tedavisinin hücre yenilenmesinin hızlandırılması ve oksijen azlığının giderilmesi gibi faydaları da bulunur. Kan dolaşımını da artırması nedeniyle gençleşmiş ve yenilenmiş bir cilde sahip olmak için etkili yöntemlerden biridir.

Ozon Terapi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Geniş bir kullanım alanına sahip olan ozon tedavisi, medikal estetik alanında;

• Anti-aging ve detoks tedavisinde,
  • Bölgesel zayıflama tedavisinde,
  • Sarkıklıkların giderilmesinde,
  • Selülit tedavisinde kullanılabilir.

Ozon Terapi Nasıl Uygulanır?

Ozon terapinin hangi sıklıkta ve dozda uygulanacağı; uygulama amacı, hastanın yaşı ve ihtiyaçlarına göre belirlenir. Ozonun hava ile temas etmemesi, karışımda en fazla % 5 oranında bulunması ve hastaya doğrudan damar yolu ile uygulanmaması önemlidir.

Ozon terapi birçok farklı yöntemle uygulanabilse de genelde iki yöntem tercih edilir. Majör yöntemde hastadan 50-200 cc arası kan alınır. Yaklaşık 10 dakika boyunca ozon ve oksijen karışımı ile birleştirilen kan hastaya damar yoluyla geri verilir.

Diğer yöntemde hastalığa uygun dozda hazırlanan oksijen ve ozon karışımı damar yerine tendon, eklemler, kas, cilt üzeri ya da vücut boşluklarına uygulanır.

Zayıflama, detoks ve selülit giderilmesi amacına yönelik ozon terapi uygulamalarında sauna yöntemi kullanılabilir. Bu yöntemde hastaların baş bölgeleri dışındaki vücut bölümleri özel bir kabine yerleştirilir. Ozon – oksijen karışımı doğrudan nemli deri üzerine uygulanır.

Ozon Terapi Sonrası İyileşme Süreci

Ozon terapiden sonra hastaların fazla efor harcamamaları ve içilen su miktarını artırmaları önerilir. Diyet ve düzenli egzersiz ozon terapinin daha faydalı ve etkisinin daha uzun süreli olmasını sağlar. Sigara ozonun tedavi edici etkisini azalttığından sigara kullanımından uzak durulmalıdır.

Ozon terapi prosedüründen sonra hastaların uygulama alanına temas etmemesi ve yaklaşık bir hafta süreyle doktor tarafından önerilen kremlerin kullanılması önemlidir. Ayrıca belirli bir süre güneşten korunmaya, kese ve peeling gibi uygulamalardan uzak durmaya özen gösterilmelidir.