Mezoterapi; minerallerin, vitaminlerin, enzimlerin, aminoasitlerin genellikle karışım şeklinde ve mikro enjeksiyon yoluyla derinin orta tabakasına uygulandığı bir tekniktir. Enjekte edilecek olan maddeler uygulama amacına göre kişi özelinde belirlenir.

Hazırlanan maddelerin cilde enjekte edilmesi ile kolajen ve elastin adı verilen yapılar uyarılır. Bu yapılar uygulama bölgesinde kan dolaşımını hızlandırır, bağışıklık cevabının ve lenfatik sistem dolaşımının düzenlenmesini sağlar. Bunlara bağlı olarak cilt yenilenir. Cilt altı dokuların onarılması ve  gevşemiş haldeki dokuların yeniden eski sıkılığını kazanmasıyla gençleşme sağlanır.

Mezoterapi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Mezoterapi; anti-aging, selülit tedavisi, cilt yenileme, bölgesel zayıflama, leke ve çatlakların giderilmesi amacına yönelik olarak uygulanabilir. 18 yaşından büyük kişilere uygulanabilmekle birlikte bu konudaki değerlendirme uygulama bölgesi ve kişinin sağlık durumu gibi bazı etkenlere göre değerlendirilir.

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Öncelikle kişinin yaşı, sağlık durumu ve ihtiyacı değerlendirilerek aminoasitler, mineraller, vitaminler, enzimler, antioksidanlar, hormonlar ve hyaluronik asit kullanılarak enjekte edilecek olan karışım hazırlanır.

Mezoterapi uygulanmadan önce uygulama bölgesine anestezik krem uygulanır. Hastaya özel olarak hazırlanmış olan karışım tek kullanımlık iğneler ile bölgeye enjekte edilir. Bölgeye sık uygulama yapılmasının söz konusu olduğu bazı durumlarda enjeksiyonun daha rahat yapılabilmesi için mekanik bir tabanca kullanımı tercih edilebilir. Tedaviye konu olan bölgede derinin orta katmanına açılı olarak enjeksiyon yapılır. Bu esnada solüsyonun çok küçük miktarlarda enjekte edilmesi önemlidir. Bölgenin ihtiyacına göre birden fazla mezoterapi seansı yapılması ihtiyacı oluşabilir.

Mezoterapi Uygulaması Sonrası İyileşme Süreci

Prosedürden sonra bazı yüzeysel şişlikler ve küçük iğne izleri görülmesi doğaldır. Mezoterapi uygulamasından sonra ilk 24 saat uygulamanın yapıldığı bölgeye su değdirilmemeli ve makyaj yapılmamalıdır. Sigara, alkol, kafein ve yüksek proteinli gıdalar tüketilmemeli, kan dolaşımının etkilenmesine neden olma riskinden dolayı vücudu sıkan dar pantolon gibi kıyafetler giyilmemelidir. İlk iki gün içerisinde kişi zorlu hareketlerden kaçınmalıdır. Uygulama bölgesinde şişlik, morarma ya da kızarıklık oluşmaması için soğuk uygulanmalı, bölgeye baskı uygulanmamalı ve mümkün olduğunda kaşınmamalıdır.