Yaşlanma sürecini yavaşlatma ya da  tersine çevirmek amacına yönelik olarak uygulanan yöntemler anti aging olarak adlandırılır. Anti aging terapi ile cildin yenilenmesi, yaşlanmaya bağlı olarak oluşan hastalıkların önlenmesi ve hormonların dengelenmesi amaçlanır. Hareketsiz yaşam, stres, hormonlardaki azalma, sigara kullanımı, serbest radikaller, sağlıksız beslenme ve cildin UV ışınlarına maruz kalması yaşlanmanın temel nedenleri olarak sayılabilir. Cilt çevreden ve yaşam tarzından doğrudan etkilenmesi nedeniyle yaşlanma belirtilerinin ilk ve en çok görüldüğü organ olmakla birlikte anti aging terapi ile yaşlanma sürecinin yavaşlatılması mümkündür. Anti aging tamamlayıcı tıp tedavilerinden biri olarak hücrelerin enerjisinin artırılmasını sağlar ve cildin yaşlanma sürecinin yavaşlatılması söz konusu olur. Bu sürecin egzersiz ve sağlıklı beslenme ile desteklenmesi ile çok daha etkili sonuçlar alınabilir.

Anti Aging Terapi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Anti aging terapi genellikle 30 yaş üzerindeki kişilere uygulanır. Bunun nedeni ciltteki ince kırışıklıkların görülmeye ve cildin esnekliğini yavaştan kaybetmeye başladığı yaşlar olmasıdır. Bununla birlikte kendini iyi hissetmek ve iyi bir görünüme sahip olmak isteyen herkese anti aging terapi yapılabilir.

Anti Aging Terapi Nasıl Uygulanır?

Anti aging uygulamalarının temel amacı yaşlanmanın yavaşlatılması, yaşlanma belirtilerinin geriletilmesi ve daha genç bir görünüme kavuşulmasıdır. Bu nedenle anti aging terapide cilt üzerindeki yaşlanma belirtilerinin en aza indirilmesine yönelik olarak kişiye özel bir tedavi planı hazırlanır.

Yaşlanma sürecinin kontrol altına alınabilmesi için ilk olarak kişi genel bir sağlık muayenesinden geçirilir. Kan ve hormon testleri yapılır. Böylece vitamin, mineral, trigliserid, kolesterol ve hormon seviyeleri belirlenir. Sağlık sorunu tespit edilmeyen kişiler anti aging uygulamaları ile desteklenirken, herhangi bir sağlık sorunu tespit edildiğinde iyileştirilmesine öncelik verilir. Anti aging terapi ile kişinin beslenme şekli iyileştirilir, kilo kontrolü sağlanır ve daha aktif bir yaşam sürmesi konusunda teşvik edilir.

Anti aging terapi kapsamındaki cilt gençleştirme prosedürleri bazen tek başlarına bazen de diğer yöntemlerle kombine edilerek uygulanabilir. Dolgu, botoks, örümcek ağı estetiği, PRP, kimyasal peeling, lazer ve mezoterapi bu yöntemlerden bazılarıdır.