Selülit en basit şekliyle ciltte oluşan portakal kabuğuna benzer görüntü olarak tanımlanabilir. Herhangi bir nedene bağlı olarak dokulardaki lenf dolaşımının yavaşlaması sonucunda hücreler arasında lenf sıvısı birikir ve bu durum selülit oluşumuna neden olur.

Selülit kozmetik bir sorun olarak ortaya çıksa da zamanında tedavisine başlanılmazsa geriye dönülemez bir hale gelebilir. Diyet programı uygulanması ve kilo verilmesi ile cildin daha alt katmanlarındaki yağların erimesi sağlanabilir. Bu nedenle selülitin yalnızca diyet ve sporla tedavi edilmesi mümkün değildir. Kadınlarda en çok bacak ve kalça bölgesinde görülen selülit yağ fazlası olan bölgelerde daha yoğun görülür. Bununla birlikte selülit kilo fazlası olmayan kişilerde de meydana gelebilir.

Selülit Tedavileri Hangi Durumlarda Uygulanır?

Selülit oluşumundan şikayetçi olan ve bu sorunun çözümlenmesini isteyen 18 yaşını geçmiş kişilere selülit tedavileri uygulanabilir. Selülit tedavisi gebelik ve emzirme döneminde olanlara, uygulama yapılacak olan bölgede aktif cilt rahatsızlığı bulunanlara uygulanmaz. Ergenlik çağından itibaren zayıf ya da kilolu fark etmeksizin her yaştaki kadında görülebilen bir sorun olan selülit kilolu kişilerin derilerinde daha belirgin bozukluklara yol açabilir.

Selülit Tedavileri Nasıl Uygulanır?

Selülitin 3 farklı evresi vardır. Kişinin hangi evrede olduğuna ve cilt yapısına göre uygulanacak olan tedavi belirlenir. Selülit tedavisinde uygulanmakta olan birden fazla yöntem vardır. CoolSculpting yönteminde yağ hücreleri dondurulur, yağ hücreleri parçalanır ve hücreler cilt tarafından emilir. Bu şekilde selülit görünümü yok edilir.

Karın ve uyluk bölgesinde hedeflenen yağların azaltılması için ultrason tedavisi ile ses dalgaları kullanılabilir.

Mezoterapi yöntemi de selülit tedavisinde kullanılabilir. Mezoterapi yöntemiyle yağ erimesinin uyarılması ve selülit görünümünün iyileştirilmesi hedeflenir. Cildin mezoderm tabakasına enjeksiyon yapılan mezoterapi uygulamasının en az 10 seans uygulanması gerekir.

Selülit tedavisinde lazer, radyofrekans ve liposuction yöntemlerine de başvurulabilir. Lazer tedavisi ile yeni kolajen oluşumunun teşvik edilmesini sağlayan yara iyileştirici bir yanıt alınabilmek adına deri altına termal enerji verilir. Radyofrekans yönteminde deri ısıtılarak deri altı yağ hücrelerinin parçalanması ve kolajen yapımıyla ilgili dokunun sıkılaşmasının sağlanması hedeflenir.

Selülit Tedavileri Sonrası İyileşme Süreci

Selülitin giderilmesine yönelik uygulanan tedavilerden sonuç alınmakla birlikte bu sonucun kalıcı hale getirilmesi için bazı konularda dikkatli olunması gerekir. Fazla kilosu olanların kilo vermesi, kilonun sabit tutulması; yağlı, tuzlu, şekerli gıdalardan, gazlı içeceklerden, alkolden uzak durulması, bol su tüketilmesi, sebze ve meyve ağırlıklı bir beslenme programı uygulanması önerilir.