Son dönemlerin en popüler ve en geniş kapsamlı prosedürlerinden biri olan mezoterapide; mineraller, vitaminler, enzimler, aminoasitler bazen tek başlarına genellikle karışım halinde mikroenjeksiyon yöntemiyle derinin orta tabakasına uygulanır.

Mezoterapi uygulamasının sonuçları kişinin yaşı ve cilt yapısı gibi etkenlere bağlı olarak değişiklik göstermekle birlikte genellikle 2. ya da 3. seanstan sonra gözlemlenebilir. Mezoterapi seanslarından önce ve sonra hastaların kan sulandırıcı etkisi olan aspirin ve benzeri ilaçları kullanmamaları gerekir. Uygulama bölgesinde geçici şişlik, kızarıklık ve morluk oluşması söz konusu olabilir. Mezoterapi uygulamasından sonra uygulama bölgesine 24 saat su değdirilmemeli, makyaj yapılmamalıdır.

Mezoterapi uygulamasının yapıldığı bölge kaşınmamalı, baskı yapılmamalı ve mümkün olduğunca bölgeye dokunmaktan kaçınılmalıdır. Bu durumun engellenebilmesi için soğuk kompres uygulanabilir. Uygulamadan önce ve sonra alkol ve sigara kullanımından uzak durulmalı, sağlıklı bir beslenme programı uygulanmasına özen gösterilmelidir.

Mezoterapi Kimlere Uygulanır?

Pek çok farklı alanlarda kullanılan mezoterapi 18 yaşını doldurmuş ve genel sağlık durumu elverişli herkese uygulanabilir. Mezoterapinin; gebelik ve emzirme sürecinde olan kişilerde, diyabet hastalarında, kanser hastalarında, ürtiker hastalarında, kan pıhtılaşma sorunu olanlarda uygulanması söz konusu değildir.

Saç Mezoterapisi Nedir?

Çevresel faktörler, genetik yatkınlık, hormonal dengesizlikler, beslenme ve uyku düzensizlikleri sonucunda saçlarda kırılma, cansızlaşma, dökülme ve seyrelme oluşabilir. Hem kadınlarda hem erkeklerde kullanılabilen bir yöntem olan saç mezoterapisi saç dökülmesini engellenmede, saçların güçlendirilmesinde ve aynı zamanda da saçların uzamasının desteklenmesinde etkilidir. Bu nedenle kellik sorununun tedavisinde de kullanılabilir. Kelleşme sorunu yaşayan kişilerin saç derilerinin ihtiyaç duyduğu mineraller, vitaminler ve besin öğeleri mezoterapi ile sağlanır ve saç dökülmesi önlenir. Saç mezoterapisinde bu tür besin öğelerini içeren bir sıvı saç derisine enjekte edilir.

Saç mezoterapisi ile hücre metabolizmasının hızlandırılmasının yanı sıra enfeksiyonlar yok edilir ve saç derisindeki kan dolaşımı hızlandırılır. Aynı zamanda saç foliküllerini canlandırıcı etki sayesinde sağlıklı, hacimli ve güçlü saçlara kavuşulması mümkün olur.

Saç mezoterapisinde vitamin, mineral ve antioksidanların yanı sıra dokuyu güçlendirerek bakım yapacak diğer bileşenler saç derisinin 2-3 mm altına enjekte edilir. Saç mezoterapisi genellikle saç ekim işlemlerinden 6 ay kadar sonra uygulanır. Böylece yeni çıkmış saç tellerine yapılan bakımla saçlar güçlendirilir ve ilerleyen dönemlerdeki saç dökülmeleri önlenmiş olur. Saç mezoterapisi hastanın ihtiyacına göre haftada bir ya da iki haftada bir olmak üzere 4-10 seans uygulanabilir.

Cilt Mezoterapisi Nedir?

Zamanın etkileri, kolajen kaybı ve güneş ışınları gibi faktörler cildin görünümünün ve dolgunluğunun bozulmasına neden olabilir. Cilt mezoterapisi yöntemi ile kişinin ihtiyacına göre hazırlanan karışımlar cildin içerisine ya da altına enjekte edilir. Enjekte edilen karışımın içerisinde hyaluronik asit, vitaminler, mineraller, aminoasitler ve antioksidanlar yer alır. Uygulamadan önce cilt dezenfekte edilir ve lokal anestezi uygulanır.

Cilt mezoterapisi cildin yenilenmesi, cilt kırışıklıklarının ve sarkmalarının giderilmesinde oldukça faydalıdır. En etkili anti aging tedavilerden biri olan mezoterapi ciltteki kolajen sentezini uyararak cildin gençleşmesini, sıkılaşmasını ve daha parlak bir görünüm almasını sağlar. Mezoterapi yönteminde seanslar sona erdikten sonra da cilt yenileme etkisi sürer.