Akne diğer bir deyişle sivilce ergenlik dönemi başta olmak üzere hemen her insanın karşılaştığı cilt hastalıklarından biridir. Aknenin oluşum nedeni, folikül adı verilen yağ bezi kanallarının cildin yüzeyinde daha yoğun bir yağ tabakasıyla tıkanması ve salgılanan sebum yağının cilt dışına atılamamasıdır. Hemen her insanda belirli dönemlerde görülen aknenin tedavisini genellikle vücut herhangi bir dış müdahaleye ihtiyaç duymadan kendisi gerçekleştirir. Bunun mümkün olmadığı durumlarda akne tedavisine ihtiyaç duyulur.

Akneler iyileşirken genellikle izde çukur ya da lekelenme tarzı izler bırakırlar. Bu izler erken dönemde pembe renkli olmakla çoğu zaman cildin rengine dönerler. Bazı durumlarda izlerin içinin pembe kalması söz konusu olabilir. Bu durum izlerin kötü iyileşmesinden ya da kılcal damar çatlamalarından kaynaklanabilir. Ciltte meydana gelen çukurlar ve çökmeler cildin gevşek, pürüzlü ve cansız bir görünüme sahip olmasına yol açar. Akne izlerinin derin olduğu durumda cilt altı yağ dokusunda azalma da görülebilir.

Bunun yanı sıra ciltte maruz kaldığı zararlı kimyasallar, güneş ışınları, kalitesiz makyaj malzemeleri gibi nedenlere bağlı olarak da lekelenmeler meydana gelebilir. Cilt bu tür olumsuz etkenlere maruz kaldığında kendini koruyabilmek için melanin salgılamaya başlar. Bunun sonucunda cilt kendini korumuş olsa da melanin salgılamasından dolayı ciltte lekelenmeler oluşur.

Leke ve Akne Tedavileri Nelerdir?

Leke ve aknelerin tedavi edilebilmesi için; kimyasal peeling, dermaroller, mikrodermabrazyon, PRP, lazer, radyofrekans, enzim peeling ve karbon peeling gibi tedaviler uygulanır.

Leke ve Akne Tedavileri Etkili midir?

Leke ve akne tedavilerinde uygulanacak olan yöntem, seans sayısı ve tedavinin başarısı kişiden kişiye değişiklik gösterir. İz tedavilerinde izlerin yoğunluğu ve derinliği bu konuda belirleyici özelliktedir.

Leke ve akne tedavileri genel olarak kalıcı etkilere sahiptir. Ancak leke tedavilerinin ardından kişi, güneşe ya da lekelenmeye neden olan etkenlere maruz kalmamaya özen göstermelidir. Aksi takdirde yeniden lekelenme sorunu yaşanması olasıdır.

Akne tedavisinin, medikal yöntemler uygulanarak kontrol altına alınması mümkündür. Akne tedavisinde de tedavinin ardından rahatsızlığa yol açan etkenlerin ortadan kaldırılması durumunda tekrarlama riski neredeyse yok denilecek kadar azdır.