Deride oluşan çatlaklar kadınlarda estetik kaygılara neden olan sorunların başında gelir. Deri çatlakları dermis olarak bilinen deri tabakasının fazla gerilmeye maruz kalması sonucu oluşur. Cilt yırtık görünümü alır, zayıflar ve gözle fark edilebilecek şekilde incelir. Çatlaklar yeni oluştuğu zaman ten renginden daha koyu morumsu bir renkte olurlar. Zaman içerisinde renkte açılma meydana gelir. Bu durum kişiden kişiye yapısal özelliklere göre değişir.

Cilt çatlakları, cildin çok fazla gerginliğe kaldığı gebelik döneminde sıklıkla görülür. Özellikle gebeliğin son aylarında anne adaylarının aldıkları kiloların yanı sıra vücutlarındaki ödemden ve karınlarındaki gerginlikten dolayı bacak içlerinde, karında ve göğüslerde çatlaklar oluşabilir. Buna ek olarak aşırı kilo alıp verme, vücut geliştirme, ergenlik döneminde kas yapısının gelişmesi, hormonal nedenler, kullanılan bazı ilaçların ve hastalıkların etkisi gibi nedenler de deri çatlaklarına yol açabilir. Bazı durumlarda ise hiçbir neden olmadan cilt çatlağının oluşması söz konusu olabilir.

Çatlak Tedavileri Hangi Durumlarda Uygulanır?

Çatlak tedavileri derisinde oluşan çatlaklardan dolayı rahatsızlık duyan ve bu görünümün iyileştirilmesini isteyen hemen herkese uygulanabilir. Uygulanacak olan yöntem hasta özelinde yapılan değerlendirmelerden sonra belirlenir. Çatlak tedavisine erken başlanması tedavinin başarı oranının artmasını sağlayabilir.

Çatlak tedavisi ile;

• Vücuttaki kolajen liflerinin azalmasının önlenmesi,
  • Kolajen yapımının uyarılması,
  • Derinin elastik özelliğinin geri kazandırılması,
  • Klinik evrelerdeki çatlaklardan çevre dokularda oluşan yüzeysel damar görünümlerinin azaltılması,
  • Pigmentasyon sorununun en az seviyeye indirilmesi,
  • Derinin normal nem dengesine kavuşturulması ile çatlak oluşumunun en aza indirilmesi hedeflenir.

Çatlak Tedavileri Nasıl Uygulanır?

Çatlak tedavilerinde kişiye göre farklı yöntemler uygulanabilir. Uygulamaların ne kadar süreceği çatlakların yoğunluğuna ve derinliğine göre değişiklik gösterebilir. Fraksiyonel lazer en etkili yöntemlerden biri olup lazer ışıkları derinin altına, çatlakların olduğu bölgelere ulaştırılır. Çatlakların görüldüğü bölgenin iyileşmesi için gereken kolajeni üretecek sağlam dokular uyarılır. Kolajen doku üretiminin tetiklenmesi ile ciltte gözle görülür iyileşmeler kaydedilir.

Radyofrekans yönteminde radyofrekans cihazının üzerindeki iğneler aracılığıyla çatlak oluşumunun bulunduğu bölgelere radyofrekans dalgaları verilir. Böylece kolajen içeren dokular uyarılır ve bu dokuların yeniden üretilmesinin sağlanması hedeflenir.

Dermaterapide kullanılan dermaroller cihazının üzerinde bulunan yüzlerce mikro iğnenin çatlakların üzerinden geçmesiyle ciltte pek çok kanalcık meydana gelir. Tedavinin etkili olabilmesi için cilde kök hücre ekstrelerinin uygulanmasıyla kolajen doku yenilenir. Çatlaklar bu yöntemde büyük oranda giderilir.

Çatlak tedavisinde kullanılan diğer bir yöntem PRP’dir. PRP yöntemi fraksiyonel lazer uygulaması ile desteklendiğinde hücre yenilenmesinin çok daha hızlı gerçekleşmesi mümkündür.