Her kız bebek dünyaya belirli sayıda yumurta ile gelir ve bu sayı onların ileride gebe kalabilmeleri üzerinde doğrudan etkilidir. Biyolojik yaş da kadınlardaki üreme potansiyelini etkileyen faktörlerdendir. Yaş almayla birlikte kadınlarda yumurta rezervi azalır. Yumurtalık gençleştirme tedavileri ile yumurtalıkta uyuyan kök hücrelerin harekete geçirilmesi, yumurtalığın yenilenmesinde ve fonksiyonunda artış sağlanması hedeflenir. Kişinin kendi kanından elde edilen PRP diğer bir deyişle platelet açısından zengin plazma yumurtalık gençleştirme tedavisinde kullanılan yenilikçi çözümlerdendir.

Rahim, Yumurtalık Gençleştirme Tedavileri Hangi Durumlarda Uygulanır?

PRP ile rahim, yumurtalık gençleştirme tedavisi;

• Over rezervi düşük olan,
  • Anti-Müllerian Hormon seviyesi düşük olan,
  • Erken menopoza giren,
  • Rahim iç zarı embriyonun tutunmasını zorlaştıracak şekilde ince olan,
  • Rahim içi yapışıklık ve rahim iç zarı kalınlaşma sorunları yaşayan,
  • 35 yaşının üzerinde olup kısırlık sorunu bulunan kadınlara uygulanabilir.

PRP ile yumurta gençleştirme tedavisinin uygulanması için en uygun zaman adet döneminin bitmesini takip eden dönem ya da siklusun erken dönemidir. PRP ile yumurtalık gençleştirme tedavisi uygulandıktan sonra yeni yumurta oluşumu olup olmadığının kontrolü için; adet gören kadınlarda adet döneminde, adet görmeyen kadınlardaysa her ay düzenli olarak FSH, LH, AMH ve Estradiol hormonlarının seviyelerinin ölçülmesi gerekir.

Rahim, Yumurtalık Gençleştirme Tedavileri Nasıl Uygulanır?

Hastadan alınan kan santrifüj cihazına yerleştirilir. Cihaz yaklaşık 15 dakika çok hızlı bir şekilde döner. İşlem sonunda kan trombositler ve beyaz kan hücrelerini içeren üst katman, beyaz kan hücreleri açısından zengin orta katman ve kırmızı kan hücrelerinin bulunduğu alt katman olarak üç katmana ayrılır. Üst ve orta katmanlar yeniden santrifüj edilir. İşlem sonunda dipte kalan 1/3’lük kısım karıştırılıp homojenize edildikten sonra yumurtalık gençleştirme tedavisinde kullanılacak olan PRP elde edilmiş olur. Ardından transvajinal ultrason yardımı ile PRP yumurtalıklara enjekte edilir. İşlem, hastanın ağrı duymaması içi sedasyon altında yapılabilir.

Rahim duvarının kalınlaştırılması amacına yönelik olarak da PRP uygulaması yapılabilir. Bu durumda PRP ince bir kateter kullanılarak rahmin içerisine enjekte edilir. İşlem esnasında anesteziye ihtiyaç duyulmaz.

Rahim, Yumurtalık Gençleştirme Tedavileri Sonrası İyileşme Süreci

Normalde PRP ağrıya ve acıya yol açan bir işlem olmamakla birlikte yumurta gençleştirme tedavisi esnasında ve sonrasında ağrı hissedilmesi mümkündür. Bu durum doktor tarafından reçete edilen ilaçların kullanılması ile kontrol altına alınabilir. Prosedürün ardından 1 hafta cinsel ilişkiden uzak durulmalıdır.