Kadın genital bölgesinde sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biri kararma ya da koyulaşma ile ortaya çıkan genital renk değişimidir. Genital renk değişimi tıbbi bir sorun olmamakla birlikte kişinin görsel ve kozmetik yönden rahatsızlık duymasına neden olabilmektedir.

Genital Renk Değişimi Neden Oluşur?

Kadınların dış genital bölgelerinde zaman içerisinde doğum kontrol hapı kullanımı, gebelik, kistik hastalıklar, bazı cilt hastalıkları, tercih edilen iç çamaşırları veya hormonal düzensizliklere bağlı olarak östrojen miktarındaki artışlar gibi nedenlerle renk değişimi oluşabilir. Genital bölgede koyulaşma ve kararma koyu ten rengine sahip olan kadınlarda daha sık görülebilir. Genetik yatkınlık ve genital bölgeye yapılan epilasyon sonucunda da koyulaşma ve kararma meydana gelebilir. Bu durumun ortadan kaldırılması için lazer ile uygulanan renk açıcı tedaviler labial whitening ya da vulvar whitening olarak da bilinir.

Pigmentasyon Tedavileri ve Renk Açma Kimlere Yapılır?

Genital bölge renk değişikliklerini ortadan kaldırmaya yönelik uygulamalar; genital alanda renk değişikliği sorunu yaşayan ve 18 yaşından büyük olan herkese uygulanabilir. Hamilelere ise genital bölge renk açma tedavisi uygulanmaz.

Pigmentasyon Tedavileri ve Renk Açma Nasıl Yapılır?

Her hastanın renk koyuluğu ve genital bölge cilt yapısı farklı olduğundan lazerle genital beyazlatma prosedüründe kullanılacak olan yöntem hasta özelinde değişiklik göstermektedir. Lazer ile yapılan genital bölge pigmentasyon tedavileri yaklaşık 15-20 dakika kadar sürmekte ve işlemden önce bölgeye lokal anestezik krem uygulanması işlem esnasındaki ağrı hissinin ortadan kaldırılması için yeterli olmaktadır.

İşlem esnasında verilen lazer ışığı sayesinde esmerleşmeye yol açan melanin pigmentini üreten ve cildin dermis tabakasında bulunan melanosit hücreleri tahrip edilerek genital bölgede renk açma sağlanmaktadır.

Lazer ile renk açma işleminin bazı hastalarda tek seans yapılması yeterli olmakta bazı hastalarda ise birden fazla seansa ihtiyaç duyulabilmektedir. İşlemden sonra genital bölgede renk açılmasının görülmeye başlanması için geçmesi gereken süre kişiden kişiye değişebilmektedir. Bazı kişilerde çok hızlı bir şekilde sonuç alınırken bazı kişilerde genital bölge renginin açılması bir ay kadar sürebilmektedir. Bunun nedeni her hastanın tedaviye farklı yanıt verebilmesidir.

Pigmentasyon Tedavileri ve Renk Açma Sonrası İyileşme Süreci

Lazerle renk açma işleminden sonra ilk olarak genital alanda kızarma ardından cildin soyulması esnasında geçici kararmalar görülebilir. Alttan çıkan yeni ve canlı cilt dokusunun rengi ise daha açık olacaktır. Lazerle genital bölge renk açma prosedüründen sonra doktor tarafından verilen ilaçlar ve kremler aksatılmadan kullanılmalıdır. Uygulamadan sonra hastanın istirahat ihtiyacı oluşmamaktadır. Bununla birlikte doktor tarafından belirtilen süre boyunca solaryumdan, güneşlenmekten ve cinsel ilişkiden uzak durulmalıdır.