Siğiller (kondilom) ve et benleri (fibroepitelyal polip) vücudun farklı noktalarında görülebilen deri lezyonlarıdır. Yapı bakımından birbirlerine benzedikleri için sıklıkla birbirleri ile karıştırılırlar. Et benleri zararsız olmakla birlikte genital siğillerin bulaşıcı ve kanser riski yüksek virüs kaynaklı deri lezyonları olduğu bilinmektedir.

Human Papilloma Virüsü temas ya da cinsel ilişki sırasında bulaşarak yayılan viral bir hastalıktır. HPV nedeni ile ortaya çıkan genital siğiller erkeklerde ve kadınlarda görülebilmektedir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklardan biri olan HPV, vücuda girdikten sonra uzun bir süre kuluçka döneminde kalabilir ya da enfekte olduktan sonraki 2-6 haftalık süreçte genital siğiller oluşabilir.

Genital Ben, Siğil Tedavileri Nedir?

HPV enfeksiyonunun vücuttan atılmasını sağlayacak bir tedavi olmamakla birlikte uygulanan tedaviler ile genital siğiller yok edilebilmektedir. HPV oluşturduğu siğillerin yanı sıra kanser oluşumuna da neden olabildiği için HPV’ye karşı mutlaka önlem alınmalıdır.

Genital siğil tedavilerinde lezyonun büyüklüğüne göre farklı yöntemler uygulanması söz konusu olabilir. Genital siğilin cerrahi olarak çıkarılması, lazer ve koter ile lezyonun yakılması, kriyoterapi yöntemiyle genital siğilin dondurulması gibi farklı tedavi seçeneklerinin uygulanması mümkündür.

Genital Ben, Siğil Tedavileri Hangi Durumlarda Uygulanır?

Genital siğillere klinik görünüm ile tanı konulabilir. Genital siğil tespit edilen hastalara siğilin yaygınlığı, yerleşimi, ne kadar süredir bulunduğu ve hasta ile ilgili bazı özellikler göz önünde bulundurularak tedavi uygulanır.

Human Papilloma virüsünün HPV 16, HPV 18 gibi yüksek riskli bazı türleri ilerleyen dönemlerde rahim ağzı kanserine neden olabileceği için genital siğiller en kısa sürede tedavi edilmeli ve hasta takibi titizlikle yapılmalıdır.

Genital Ben, Siğil Tedavileri Nasıl Yapılır?

Genital siğilin lazerle tedavisinde NdYag ya da CO2 lazer kullanılarak genital siğil tahrip edilir. Lazer enerjisi ısıya dönüşerek siğili buharlaştırmakta olup genellikle diğer tedavilere yanıt alınamadığı durumlarda uygulanır.

Genital siğilin dondurulması yönteminde sıvı nitrojene batırılmış pamuklu çubuk ya da metal bir başlık kullanılarak lezyon tahrip edilir.

Anestezi altında uygulanan cerrahi yöntemde siğiller tek tek temizlenir. Cerrahi tedavi ile siğillerin yok edilmesinin yanı sıra bulunduğu dokunun tamamen temizlenmesi de hedeflenmektedir.

Genital Ben, Siğil Tedavileri Sonrası İyileşme Süreci

Genital siğil tedavisinden sonraki iyileşme süreci uygulanan yönteme göre değişiklik göstermektedir. Aynı zamanda iyileşme süresi; genital siğil sayısına, genital siğilin bulunduğu bölgeye, büyüklüğüne ve hastaya göre değişebilir.