Cinsel ilişki sonunda her iki tarafın da boşalma yaşaması ruhsal ve bedensel açısından büyük bir rahatlama sağlar. Sağlıklı bir cinselliğin cinsel enerjinin boşaltılmasını sağlaması, keyifli ve haz verici olması gerekir. Bununla birlikte orgazm bozukluğu toplumda çok sık görülmesine rağmen en az dile getirilen sorunlardan biridir. Özellikle birçok kadından orgazm bozukluğu görüldüğü ifade edilebilir. Orgazm yalnızca fiziksel bir rahatlama anı olarak da değerlendirilmemelidir, farklı tipleri olabilen bu doyum anı mutlu bir birlikteliğin, karşılıklı isteklerin bilindiği bir ilişkinin ve yine karşılıklı anlayışın sonunda gelen bir olgu olarak düşünülmelidir.

Orgazm Bozukluğu Neden Olur?

Kadınlarda orgazm bozukluğu; duygusal nedenlerden, fiziksel nedenlerden, psikiyatrik rahatsızlıklardan, çevresel etmenlerden ve toplumsal rollerin kişi üzerinde oluşturduğu etkilerden dolayı ortaya çıkabilir. Aile baskısı ve geleneksel rollerin kadın üzerinde yarattığı baskı pek çok kadının cinsel hayatında sorun yaşamasının en önemli nedenidir.

Cinselliğin toplum tarafından ayıp ya da günah olarak değerlendirildiği düşüncesi, cinselliğin erkeğe karşı yerine getirilmesi gereken bir görev olarak nitelendirilmesi, kadının kişisel hazzını önemsememesine ve en önemlisi bu konuda yaşadığı sorunları dile getirmemesine yol açar. Bazı kadınlar mastürbasyon yaparak orgazm olabilmelerine rağmen cinsel ilişki esnasında orgazm olamazlar. Bunun altında yatan nedenler ise kadının ayıplanmaktan korkması ve suçluluk duymasıdır.

Vajina ve rahim içerisindeki problemler, menopoz, tümörler, psikiyatrik hastalıklar, ilaç kullanımı ve anksiyete gibi durumlar kadın orgazmı üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.

Orgazm Bozukluğu Nasıl Tedavi Edilir?

Orgazm bozukluğunun tedavisinde öncelikle sorunun nedeni tespit edilmeli ve bu nedene göre tedavi kişiye özel şekilde planlanmalıdır. Orgazm bozukluğunun organik ya da psikiyatrik nedenlerle gelişmesi durumunda tedavi buna uygun olacak şekilde düzenlenir. Partner ile olan ilişkideki problemlere bağlı olarak orgazm bozukluğu yaşanıyorsa çift terapisi ardından cinsel terapi uygulanır. Eşli katılım sağlanması gereken bir tedavi yöntemi olan cinsel terapide cinsel eğitim verilir, hastanın kendi bedenini tanıması sağlandıktan sonra eşli eğitimler yapılıp çift olarak yapmaları gereken ev ödevleri verilir.

Orgazm bozukluğu tedavisinin yanında genital dolgu uygulamaları ve orgazm artırıcı yöntemler uygulanarak G noktasının büyütülerek hassasiyetinin artırılması yoluyla kadının orgazm olması da kolaylaştırılabilir.