Bazı çiftlerde kadın ya da erkek partnerde bulunan psikolojik ya da fiziksel problemlerden dolayı cinsel birleşmenin gerçekleşemediği ve tam bir cinsel ilişkinin sağlanamadığı durumlar görülebilir. İlişkiye girememe sorunu yaşayan kadınların en kısa süre içerisinde bir jinekoloğa başvurması gerekir. İlk olarak sorunun yapısal bir nedenden kaynaklanıp kaynaklanmadığı araştırılır. Fiziksel sorun tespit edilemediği takdirde hastanın psikolojik açıdan değerlendirilme sürecine başlanılır.

İlişkiye Girememe Nedenleri Nelerdir?

Cinsel ilişkiye girememe sorununun altında pek çok farklı neden bulunabilir. Psikolojik nedenler, fiziksel nedenler, disparoni, cinsellikle ilgili eksik ya da yanlış bilgi sahibi olunması, ileri düzeyde cinsel isteksizlik ve erkek eşe bağlı sorunlar kadınlarda ilişkiye girememe sorununun nedenlerini oluştururlar.

İlişkiye girememenin en önemli psikolojik nedeni vajinismustur. Vajinanın hiç olmaması ya da atrofik olması, vajinal ıslanmanın az ya da yetersiz olması, vajina içerisinde septumlar olması, menopoza bağlı atrofi, kızlık zarının normalde daha kalın, sert, bölmeli ya da yüksek kenarlı olması vajinismusa yol açan fiziksel nedenlerdir. Bunlar dışında vajinismusun yetiştirilme tarzı, yaşanmış olan cinsel travmalar, ilk gece korkusu ve cinsellikle yanlış bilgilere sahip olunması gibi psikolojik nedenleri de bulunur.

İlişkiye Girememe Sorunu Nasıl Tedavi Edilir?

Cinsel ilişkiye girememe sorunu yaşayan kişiler profesyonel destek alma konusunda çekinmemelidirler. Bu sayede sorunun nedeni tespit edilebilir ve doğru tedavilerin uygulanması mümkün olabilir. Öncelikle hastalardan detaylı bir öyküleme alınır ve hasta muayene edilir. Muayene esnasında herhangi bir şüpheli durumla karşılaşılırsa bazı kan testleri, ultrason ve pelvik MR istenebilir.

Sorunun fiziksel kökenli olduğu tespit edilirse ilaç tedavisine ya da cerrahi müdahaleye başvurulur. Sorunun fiziksel kökenli olduğu durumlarda da tedavinin ardından cinsel terapi uygulanması kişinin cinsel hayatının iyileştirilmesinde olumlu bir etkiye sahiptir.