Vajina girişinde ve rahim ağzında bulunan özel salgı bezleri tarafından salgılanan sıvı sayesinde vajinada kayganlık ve nem oluşur. Bu salgı kadının cinsel ilişki sırasında uyarılması ile artar. Cinsel ilişki esnasında vajinanın yeterince ıslanmaması ve kayganlaşmanın olması gerekenden daha az olması durumu ise vajinal kuruluk olarak adlandırılır.

Vajinal kuruluk kadınların sık karşılaştığı üstelik hem günlük yaşamlarını hem de cinsel yaşamlarını olumsuz yönde etkileyebilen bir sorundur. Vajinal kuruluk her yaşta görülebilmekle birlikte genellikle menopoz döneminde daha sık meydana gelir. Vajinal kuruluğa bağlı olarak; vajina bölgesinde tahriş, kaşınma ve cinsel ilişki sırasında ağrı oluşabilir.

Cinsel Kuruluk Neden Olur?

Stres, gebelik, vajinal enfeksiyonlar, cinsel isteksizlik, depresyon, kullanılan bazı ilaçların yan etkileri, hormonal dengesizlikler, emzirme döneminde olunması ve menopoz döneminde östrojen hormonu seviyesinin azalması gibi nedenler vajinal kuruluğa neden olabilir.

Cinsel Kuruluk Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinal kuruluğun tedavisinin planlanması için öncelikle nedenin doğru tespit edilmesi gerekir. Günümüzde uygulanmakta olan tedavi yöntemleri sayesinde vajinal kuruluk giderildiği gibi vajina bölgesindeki bağ dokusu ve kolajen üretimi artırılarak gençleşme de sağlanabilir.

Vajinal kuruluk sorunu yaşayan hastalara lazer ile tedavi uygulanabilir. Bu yöntemde lazer ışınları sayesinde dokularda foto termal etki yaratılarak kolajen üretimi tetiklenir ve yeni kolajen lifleri oluşturulur. Lazer yöntemi anestezi altında yaklaşık 20 dakikada tamamlanır. Başlangıçta yirmi gün ara ile yapılan iki seanstan sonra yılda bir kez lazer tedavisi uygulanması ile genellikle devamlılık sağlanması mümkün olur.

Vajinal kuruluk tedavisinde PRP ve mezoterapi yöntemlerinden de yararlanılabilir. PRP yönteminde hastadan alınan kan işlemden geçirilir. Plazma içerisindeki plateletlerden yoğun kısım doku içerisine enjekte edilir. PRP prosedüründen sonra dokular daha sağlıklı ve güçlü bir hale gelir. Vajinal kuruluk tedavisinde PRP bazı durumlarda tek başına bazı durumlarda ise lazer yöntemi ile kombine bir şekilde uygulanabilir. Yaklaşık 15 dakika süren PRP ağrısız bir prosedür olup çok ince uçlu enjektörler kullanılarak yapılır.

Mezoterapi oldukça yeni bir yöntem olmakta birlikte vajinal kuruluk dahil pek çok farklı alanda da kullanılması söz konusudur. Mezoterapi yönteminde mineraller, vitaminler, enzimler, aminoasit ve hyaluronik asit gibi çok çeşitli karışımlardan oluşan ilaçlar kullanılmakta olup karışımın içeriği uygulanmak istenilen tedaviye göre hasta özelinde belirlenir. Mezoterapi öncesinde hastaya lokal anestezi uygulanır. Ardından vajinanın içerisine nemliliği artırıcı ve dokuyu yenileyici özelliğe sahip karışım ile mezoterapi yapılır. Mezoterapinin aynı zamanda vajinayı gençleştirici etkisi de vardır.